Forum

Vi gør opmærksom på at forummet er til diskussion imellem antenneforeningens medlemmer. Hvis du derfor har brug for support kan du trykke her. Hvis du har spørgsmål til bestyrelsen, skal du benytte kontaktinformationerne på denne side.

Velkommen Gæst 

Vis/Skjul header

Velkommen, gæst! For at skrive indlæg kræves det, at du bliver registreret.





Sider: [1]
Forfatter Emne: Brug af Forum
bjarne
Pro
Indlæg: 137
Indlæg Brug af Forum
den: January 10, 2012, 00:13

Vi gør opmærksom på at forummet er til diskussion imellem antenneforeningens medlemmer.

Sådan starter vores Forum, så hvorfor ikke bruge det sådan, det nytter ikke noget at fejlmelde her,for det når ikke de rette personer, og hvis det gør , kan de ikke bruge det til noget.
Ring til kontoret, eller send en mail, og fejlmeld dit signal, husk kundenr. navn og adresse, så de kan finde jer.
Da der også er små 3000 filtre der skal sættes i standerne, kan der måske nok gå et stykke tid, inden de når frem, men så kam vi jo bruge tiden, til at sikre os at der ikke er fejl, i vores interne installation.

PS. Mit TV3+ pixelerer også ind imellem, men den fejl tror jeg, ligger enten i hovedstationen, eller ved leverandøren af signalet.
I øvrigt synes jeg det kun er småting, der er gået galt, i forb. med omlægningen af kanaler, og inførelsen af den 3 pakke, så stor ros til vores teknikkere herfra.
(Det er kun den der aldrig laver noget, der er fejlfri) ;)

Med venlig hilsen
Bjarne Akselsen

Mvh. Bjarne

Petey
Pro
Indlæg: 219
Indlæg Re: Brug af Forum
den: January 10, 2012, 10:23

Enig, det nytter ikke noget kun at skrive herinde, der skal fejlmeldes til kontoret.
Problemer er ikke ekstremt voldsomt, det er jeg enig i. Problemet er mere at da jeg talte med kontoret var det eneste de kunne sige at signalet er OK og det er min installation den er gal med. Fint nok at signalkvaliteten ude ved vejen er OK, men det nytter jo ikke hvis det så viser sig at være på hovedstationen eller hos leverandøren at de udafld sker. Så har vi et KÆMPE problem hvis alle farer ud og spilder penge på nye kabler, stik og forstærkere og hvad ved jeg, som er det svar man får fra GVD. Det må være simpelt at teste om signalet GVD sender ud af huset også indeholder disse udfald på eks. 3+HD som diskuteres meget herinde.

carstenb
Pro
Indlæg: 139
Indlæg Re: Brug af Forum
den: January 10, 2012, 16:29

Jeg er nu ikke helt enig

Jeg syntes det er ærgerligt, at der ikke er lavet en enkel tråd, eller noget andet online fejlmelding, som kontor og bestyrelse skal følge med i og kommatere, jeg har stor forståelse for, at man ikke lige kan følge med i alt,(tilsyneladende specielt TV kanaler) derfor er vores(medlemmer) observationer ikke uvæsentlige.

At komme igennem til kontor kan tit være en udfordring, og man skal være klar med argumenterne, for bare ikke at få en sluder for en sladder, eks har et medlem fået en svar mail fra kontor, som er direkte forkert, for hverken GVD eller CD har sendt på 770 og 778 MHz, som man nævnte, man har ”kun sendt op til 628 MHz før, og betalings kanaler ligger stort set der hvor de altid har gjort (omkring 400 MHz), jeg kan godt forstå, nogle ikke så tekniske medlemmer er frustreret, der os der ved noget om det også.

Man skal selvfølge være registeret med rigtig navn og/eller kundenummer, således at man ikke bare kan gemme sig, og blive holdt op, på hvad der skrives. Men det kunne virkelig hjælpe både os medlemmer, for en del fejl vil jo kunne afvises, når andre ikke oplever fejl, kontor fordi evt. flere har samme fejl, hvor det derved er ved GVD en fejl vil ligge, som eks. de udfald som opleves lige nu, i stedet for hver enkelt skal igennem og måske blive afvist.

GVD har stadig ikke taget ansvar eller kommer med noget info om disse udfald, og lige præcis det med at man ikke erkender og informere om fejl, er noget af det værste. Jeg skrev eks. om at enkelte kanaler ikke kunne fanges at TV med indbygget tuner, eks ARD HD, denne fejl er jo rettet fredag, så alt har bare ikke været i orden fra starten, og hvorfor er billedkvaliteten på specielt TV2, og DR2 i mindre grad DR1, blevet så ring, er det fordi vi nu for signalet fra bandit firmaet Stofa, og er det sådan, så må de amatører få indkøbt noget bedre teknik. Men i stedet drukner den reale kritik i, at man bare kan købe rigtig udstyr, som andre nævner det, har jeg haft dette i de sidste 20 år, der er ikke noget at komme efter i min installation, og alligevel opleves de omtale fejl.

Men vi kan godt blive enige om, at når nu ændringen er så stor, med ny leverandør, o.s.v. ja så er det faktisk gået nogenlunde, de store omlægninger ved eks. vores storebror AN-TV eller Yousee er heller ikke gået smertefri. nu skal vi bare ha det hele til at fungere, og her dur benægtelse ikke.

Sider: [1]
Mingle Forum by cartpauj
Version: 1.0.33.2; Side indlæst på: 0.023 sekunder.


Der er lukket for kommentarer.